Geoblog.pl    Vegs    Podróże    Japonia 2010    Przelot z Polski do Japonii, tranzytem przez Moskwę

Przelot z Polski do Japonii, tranzytem przez Moskwę

Polska, Warszawa

Parę minut po południu wyleciałyśmy samolotem linii Aerofłot (wbrew pozorom nie ma się czego bać) do Japonii. Najpierw trzeba było się udać do Moskwy (około 2h lotu), aby potem przemęczyć się przez te 9h lotu do Japonii. Uratowały nas, to znaczy mnie i moją koleżankę Karolinę, sprytne urządzonka znajdujące się na tyłach oparcia każdego z foteli i zawierające filmy anglojęzyczne, gry i muzykę. Znaczna poprawa w stosunku do tego, co Aerofłot zafundował mi ponad rok temu. Wtedy pasażerowie uraczeni zostali głównie filmami rosyjskojęzycznymi, emitowanymi z małych, pojedynczych ekraników wiszących nad przejściem między fotelami. Za to lotnisko Szeremetiewo jak było duszne, nieogarnięte i chaotycznie, takie też i pozostało. Innowacją natomiast było przewożenie tranzytowców między jednym terminalem a drugim - ponad rok temu samolot do Tokio startował z tego samego terminalu, na jakim się znalazłam przylatując z Warszawy. Czas spędzony na Szeremetiewie umilił nam nam własny rodak, Marcin, którego poznałyśmy właśnie czekając na autobus mający przewieźć nas na inny terminal. Okazało się, że i on leci do Japonii, zresztą tym samym samolotem co my. Polacy podbijają świat :)!