Geoblog.pl    Vegs    Podróże    Finlandia-Estonia 2011    Koronkowe królestwo

Koronkowe królestwo

Finlandia
Finlandia, Rauma

Do Raumy jeździliśmy w zasadzie z Kuuskajaskari jeszcze trzykrotnie, ale pozwolę sobie opisać ją pokrótce tutaj. Miasteczko to słynie przede wszystkim z dwóch rzeczy: z produkcji koronki (jest nawet pomnik Koronkarki, a do miejskiego ratusza wybrać się można na wystawę, zawierającą wyroby jakiejś sławnej pani, której imienia niestety nie pomnę ;)) oraz z dzielnicy zwanej Starą Raumą, wpisanej na listę UNESCO. Już sama nazwa sugeruje naturę tej części miasta: jest to swego rodzaju "starówka", składająca się z doskonale zachowanych, drewnianych budynków historycznych, w których wciąż mieszkają ludzie. Raumianie chełpią się unikalnością Starej Raumy, jednakże jak sarkastycznie powiedziała moja przyjaciółka: w innych regionach Finlandii mają podobne, unikalne budynki, nie rozumiem więc czym tu się tak chwalić ;).
A tak z innych atrakcji Raumy, to polecam wieżę widokową z kawiarnią na samej górze. Piękny widok zarówno na całe miasto, jak i na morze oraz znajdujące się w pobliżu wyspy (w tym Kuuskajaskari).